De e-commerce trends van 2020
Geschreven door:
Datum publicatie:
Waarom e-commerce?
Volgens de statistieken blijft de e-commerce sector dus groeien. De customer journey speelt hierbij een grote rol. Consumenten houden van het gemak van online winkelen; je bent niet gebonden aan bepaalde openingstijden, je hoeft nergens naartoe om je aankoop te doen, het is snel en overzichtelijk en dus ook tijdbesparend. Bedrijven kunnen zichzelf aantrekkelijker maken door goed in te spelen op de klantwensen en de trends van het online shoppen.
Naast alle voordelen van e-commerce voor consumenten, zijn er ook genoeg voordelen voor bedrijven. Zo heb je bijvoorbeeld geen assortiment limiet. Aangezien je je niet vast hoeft te houden aan een bepaalde winkel oppervlakte, kun je een zo uitgebreid en variërend assortiment aanbieden als je wilt. In tegenstelling tot een fysieke winkel, heb je oneindige schapruimte. Een ander belangrijk voordeel is dat je met een e-commerce lagere kosten hebt en veel meer informatie over je klanten krijgt.
Tegenover al deze voordelen staat dan ook weer een grote uitdaging: concurrentie. Het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat jouw e-commerce up-to-date is, voldoet aan klantwensen en bovenal goed functioneert. Wanneer je een e-commerce wilt starten, heb je hiervoor de juiste e-commerce strategie nodig.
E-commerce trends en ontwikkelingen
Ieder jaar groeit de e-commerce sector. Dat betekent dus dat er meer en meer bedrijven beginnen aan een webshop en dat betekent dus ook meer concurrentie. Het is daarom belangrijk je te verdiepen in de trends rondom e-commerce. Wij lichten hier een aantal belangrijke e-commerce trends van 2020 uit.
1. Marktplaatsen
2. Personalisatie
Personalisatie is ontzettend belangrijk voor een webshop. Met gepersonaliseerde content zorg je ervoor dat je de juiste consumenten bereikt. Om dit zo goed mogelijk te doen heb je data nodig zoals web statistieken, social media statistieken, SEO onderzoek, A/B testen en data van e-mail marketing campagnes. Het is van belang dit zorgvuldig en goed uit te voeren, zodat de verkoop stijgt.