Vorige week was het zover: de Webwinkel Vakdagen waren er weer. Natuurlijk was Modern Minds op deze jaarbeurs aanwezig. We hebben interessante lezingen bijgewoond, nieuwe inzichten gedeeld en opgedaan, zelf een lezing gegeven en met vele ondernemers gepraat. Kortom, twee hele interessante en gezellige dagen.
Customer journey mapping met e-mailmarketingautomation
Op 30 januari vertelden Roman Markovski (CEO van Modern Minds) en Coen Hertogs (Online Marketeer bij Pronova Group) alles over een e-mailmarketing case die zij samen hebben ontwikkeld. Online webshop NovaShops is sinds 2014 uitgegroeid tot één van de grootste online aanbieders van dieetproducten in de Benelux. Tijdens de lezing werden enkele online marketingactiviteiten besproken die hieraan hebben bijgedragen.
Hoewel NovaShops samen met Copernica-partner en Modern Minds met e-mailmarketing een groot aantal klanten weet te bereiken, was er een doelgroep die ze maar niet wisten te overtuigen. Er is namelijk een groep consumenten die voor het gemak en voordeel kiezen om online met een dieet te starten en een groep consumenten die liever naar de diëtist gaan. Die laatste is lastiger te bereiken. Met een geautomatiseerde e-mailcampagne wordt er nu voor gezorgd dat de consument dezelfde begeleiding krijgt als die van een diëtist. Dit gebeurt door middel van gepersonaliseerde e-mails met online begeleiding op maat en persoonlijke voedingsschema’s. In Copernica worden de e-mails vervolgens automatisch verzonden. De klant wordt daarbij tijdens de gehele customer journey aan de hand genomen en zo nog beter bediend. De campagne heeft tot nu toe meer dan 1800 nieuwe klanten opgeleverd!
Kon jij de lezing niet bijwonen, maar ben je wel nieuwsgierig naar de presentatie? Klik dan hier voor de presentatie “Customer Journey Mapping met e-mailmarketing voor NovaShops“.
Ben jij ons tegengekomen?
Wij vonden het ontzettend leuk dat er zoveel mensen de lezing hebben bijgewoond en enthousiaste vragen hebben gesteld om meer te weten over hoe je het beste e-mailmarketing in kan zetten.
Naast de lezing, liep ons team ook rond op de beurs om inzichten te verkrijgen in de nieuwste e-commerce trends. Ben jij één van onze collega’s tegengekomen? Leuk! We hebben namelijk vele mensen gesproken over verschillende onderwerpen. Zo spraken we met verschillende exposanten.
Wij vonden de WebWinkel Vakdagen twee hele geslaagde dagen. Niet alleen heel inspirerend, maar ook gewoon gezellig!
Hebben we jou niet gesproken, maar had je dat wel gewild? Mail ons! Dan kunnen we ook achteraf nog bijpraten.