Groeit jouw online omzet snel genoeg?

De 10% meest succesvolle online ondernemingen hebben een e-commerce strategie. Ze weten welke koers ze varen, sturen proactief bij en laten de waan van de dag niet de overhand krijgen.

Bepaal je strijdplan & tactiek

Met een online strategie zorg je ervoor dat je zelf bepaald welke strategische richting je op gaat.

De e-commerce-wereld staat wederom aan de vooravond van een revolutie. De markt verandert sneller dan ooit tevoren en hoewel dit talloze nieuwe mogelijkheden biedt, wordt het voor bedrijven ook steeds lastiger om de juiste koers te bepalen. Klantverwachtingen kunnen van vandaag op morgen veranderen, waardoor het vermogen om daar snel op in te spelen steeds bepalender wordt voor je succes.

Met een strategie bepaal je hoe je de strijd aan gaat met de concurrentie. Voor welke aanpak kies je, hoe positioneer je je en waar besteed je je budget aan?

Web analytics

Doelgroep analyse

Wie is je doelgroep en hoe kan je deze het meest effectief bereiken? Wij brengen in kaart wie je klanten zijn.

Bij een goede doelgroepanalyse selecteer je uiteindelijk een specifieke doelgroep waarvoor jouw product of dienst het meest waardevol is. Dit betekent dat je het gemakkelijkste aan deze groep kunt verkopen.

Een veelgemaakte fout hierbij is het definiëren van een te brede doelgroep. Wanneer je jouw doelgroep onvoldoende specificeert, loop je het risico dat je meest waardevolle klant zich niet aangesproken voelt. In een doelgroep analyse zorgen we ervoor dat je beter leert wie je klanten zijn.

Doelgroep Analyse

Concurrentie analyse

Door de concurrentie te bestuderen kan je opzoek gaan naar een eigen unieke aanpak die zich onderscheid.

De concurrentieanalyse analyseert de (belangrijkste) concurrenten in jouw markt. Het is belangrijk om de concurrentie in kaart te hebben, zodat je de (marketing)strategie daarop af kan stemmen. Doormiddel van een concurrentieanalyse kan jij onder andere de volgende essentiële elementen achterhalen: onderscheidend vermogen, strategie van de concurrenten, sterke en zwakke punten, inzicht in concurrentiegedrag.

Door het uitvoeren van deze analyse kan jij je bedrijfspositie verbeteren en tijdig inspelen op veranderingen in jouw markt.

Concurrentie Analyse

Positionering & Branding

Hoe zet je je brand online neer? Waar leg je de focus op en hoe probeer je aan te sluiten bij de doelgroep?

Deze vorm van marketing is niet zozeer bedoeld om het publiek aan te zetten tot actie maar meer om brand value op te bouwen en andere marketingactiviteiten te ondersteunen. Branding is bouwen aan je merk. Met branding vertel je wat je drijfveren zijn, je waarden en persoonlijke eigenschappen. Hiermee laat je je uniciteit ervaren.

Branding is strategisch en marketing is tactisch. Branding ligt onder de zeespiegel en marketing is het zichtbare topje van de ijsberg. Het één leidt tot het ander en ze zijn allebei onmisbaar.

Positionering Branding

Budgetten en implementatie

Met een online marketing plan budgetteren we campagnes en vertalen we strategie naar pragmatische acties.

Veel organisaties hebben een marketing plan waar online activiteiten een onderdeel van vormen. De aandacht voor online marketing in B2B en B2C organisaties is echter zo groot dat een specifiek online marketing plan noodzakelijk is. Daarmee rekening houdend met specifieke online doelstellingen, KPI’s, strategieën en integratie van online- offline activiteiten.

Onze e-commerce experts stellen samen met jou een online marketingplan op. Dit plan bevat een planning, budgetten en concrete marketingacties.

Keywordonderzoek

Dennis over internet strategie

Senior E-commerce specialist bij Modern Minds

De benchmark voor de digitale klantervaring is tegenwoordig de meest recente piekervaring van de klant. Dat is de lat waarlangs alle volgende ervaringen worden gelegd. Hoe kun je alle touchpoints als bedrijf zo orkestreren dat jouw digitale ervaring de klant het meeste bijblijft en hij een ambassadeur wordt van je merk?

Zorg er in ieder geval voor dat je je niet gaat laten leiden door de waan van de dag. Het is gemakkelijk om de dagelijkse operatie prioriteit te geven waardoor strategische visie op de achtergrond verdwijnt.

SEO Expert

Ook opzoek naar de juiste internet strategie?

Kom langs voor een kopje koffie en deel jouw ambitie.