Popup Store voor Danone

Voor Danone bouwde we een virtueel winkelschap waarop ze hun merk Nutricia konden verkopen in Italië en Argentinië. Door een tekort aan babymelkpoeder was het noodzakelijk de klant meer online te laten kopen en met onze mobiele betaalmethode werd dit dan ook gerealiseerd.

Ruim 6000 winkels over heel Italië en in de hoofdstad Buenos Aires maakten gebruik van onze oplossing.

Danone

QR code popup store voor mobiel

Tekorten in supermarkten, illegale handel en agressieve klanten. Zomaar een greep uit de problemen die komen door de enorme vraag naar babymelkpoeder door Chinezen. De problemen begonnen in 2008 toen in China melkproducten werden gevonden die de giftige stof melamine bevatten. 300.000 mensen werden ziek en zes kinderen stierven na het innemen van de vervuilde producten.

Ondanks een verdubbeling van de babymelkproductie door fabrikant en marktleider Nutricia is er nog steeds onvoldoende poeder op de markt om aan de vraag te voldoen. Hierdoor ontstaan er tekorten op de schappen. Nutricia bedacht daarom in samenwerking een pilot waarbij consumenten in Italië en Argentinië online babymelkpoeder konden bestellen.

Virtuele schappen voor mobiele bestellingen

In de door ons ontwikkelde virtuele schappen konden consumenten met hun smartphone babymelkpoeder bestellen en afrekenen die vervolgens via same-day delivery naar de consument werden gestuurd. Nutricia kreeg hierdoor meer inzicht in de vraag naar babymelkpoeder en kon daarmee ook de illegale handel in dit poeder beter onder controle houden.

Ruim 6000 winkels

De pilot werd succesvol uitgerold in ruim 6000 winkels in zowel Italië als Argentinië. Door de grote hoeveelheid data die hieruit voortkwam kon Nutricia zien in welke regio’s de vraag groter was dan het aanbod, en daarmee de distributie beter verspreiden.

Danone
Danone
Bol.com
Frankwatching
RET
Sinner
Lensonline

Ook opzoek naar innovatieve marketing ideeën?

Kom langs voor een kopje koffie en deel jouw ambitie.