Wij creeren geen data bergen maar vinden de speld!

In elk bedrijf is er data beschikbaar, maar hoe zet je het in en waarom? Wij destilleren belangrijke conclusies uit je data en zorgen voor inzicht en het benutten van kansen.

Inzicht in kansen en resultaat

Data waarmee je de online marketing slimmer kan inrichten zodat je minder geld verspild, en je de omzet maximaliseert.

Wij vinden dat je met web analytics niet alles moet meten. Hiermee creëer je een databerg waarin niets meer te vinden is. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Web analytics is bedoeld om jou als ondernemer van bruikbare klantdata te voorzien. We geven inzicht in wat er speelt in je ondernemen, brengen kansen in kaart en zorgen voor rapportages waarmee je tijd kan bijsturen.

Met deze data kan je gericht gaan sturen en je strategie en marketing acties aanpassen. Een data-driven aanpak komt terug bij alle aspecten van internet marketing en staat als de basis voor je online strategie.

Web analytics

Meetplan met KPI's

Aan de basis van een goede data analyse staat een meetplan waarin we meetpunten en KPI’s vastleggen.

We beschrijven zorgvuldig wat we willen meten en waarom. Deze meetpunten zullen voortkomen uit de doelstellingen die jouw organisatie heeft. Vervolgens gaan we kijken hoe we technisch het meest makkelijk de meetpunten kunnen inrichten.

In de rapportages die volgen houden we ons aan de afgesproken meetpunten en zorgen we dat we door middel van Key Performance Indicators (KPI’s) ook daadwerkelijk inzicht vertalen in acties.

SEO Audit

Juiste inrichting Analytics

Google Analytics kent veel geavanceerde instellingen. Wij zorgen dat je analytics profiel correct is ingesteld.

Het aanmaken van een Google Analytics account is niet zo lastig. Maar het juist instellen van de honderden opties kan voor veel kopzorgen zorgen. Onze data experts weten perfect hoe we jouw profiel moeten inrichten zodat deze de punten uit je meetplan ondersteunen.

We stellen de juiste doelen (goals) in, we zorgen dat profielen AVG/GDPR compliant zijn, we sluiten referrals en bronnen uit, implementeren Enhanced Ecommerce en we maken custom reports en dashboards voor meer inzicht.

Keywordonderzoek

Google Tag Manager

Met Google Tag Manager kan een ieder, zonder hulp van developers, aanpassingen en meetpunten maken op je site.

Wanneer je een nieuwe kans ontdekt, kan je hier snel op inspelen door binnen enkele minuten nieuwe tags te lanceren. Je hoeft niet te wachten op de maandelijkse code-update van je developers: met Google Tag Manager heb je het beheer over je marketing zelf in de hand.

Onze experts implementeren Google Tag Manager in no-time op je website en zorgen voor de juiste inrichting van je container. We installeren handige scripts die bijvoorbeeld de scroll-diepte, button-clicks, formulieren, javascript errors en andere belangrijke zaken meten.

Google Tag Manager

Dashboards met Datastudio

Met Google Datastudio zorg je voor een overzichtelijk dashboard die in één keer de juiste KPI’s aan je toont.

KPI’s zijn de basis van je dashboard. Zonder KPI’s kun je namelijk niet het succes van je marketingcampagne of websiteconversie bepalen. Onze data experts bouwen professionele dashboards op maat waarin je alle KPI’s overzichtelijk gepresenteerd krijgt. Zo kan je in één oogopslag bijsturen als dat nodig is. Je hoeft dus niet meer door tientallen views in analytics te bladeren, met Datastudio combineer je alles in één overzicht.

Ook kunnen we diverse bronnen in één dashboard presenteren. Denk bijvoorbeeld aan het koppelen van je analytics data met de verkoopcijfers van je offline sales. Of koppel externe API’s zoals die van je nieuwsbrief software, klantanalyse, enquetes of outdoor campagnes aan elkaar tot één mooie view.

Google Datastudio

Rapportages op maat

Als klant van ons krijg je van iedere maand een rapportage op maat met daarin de belangrijkste conclusies.

Met Google Analytics en AdWords krijg je tegenwoordig een goed beeld van de stand van zaken. Deze tools zijn echter vrij beperkt als je net een stapje (of meerdere stappen) dieper wilt gaan en gegevens in een overzichtelijk rapport wilt zien.

Wij kennen het belang van rapportages en hebben een zeer uitgebreid rapport van 18 pagina’s opgesteld, dat gegevens haalt uit alle relevante bronnen waar een webshop mee te maken heeft.

Ecommerce Rapportages

Timbert over data analyse

Senior data analist bij Modern Minds

Veel organisaties meten zomaar van alles. Zonder goed na te denken welke KPI’s ze hanteren heb je niks aan een grote hoeveelheid data. Je zult met een meetplan in kaart moeten brengen wat je precies wilt meten en welke conclusies en actiepunten je uit die meetpunten kan halen.

Door gestructureerd aan de slag te gaan met data kan je veel meer uit je organisatie halen. Veel bedrijven laten momenteel nog steekjes liggen met de data analyse terwijl big data een term is die vaak terugkomt in gesprekken. Het wordt dus tijd om serieus aan de slag te gaan met dit vraagstuk!

SEO Expert

Ook meer data-driven werken?

Kom langs voor een kopje koffie en deel jouw data vraagstuk.