E-commerce platform kiezen

Een e-commerce platform kiezen voor je bedrijf

Het kiezen van het juiste e-commerce platform voor je webshop is belangrijk. Het bepaalt namelijk niet alleen hoe je webshop er uit komt te zien, maar ook hoe je in de backend alles kunt regelen. Er bestaan dan ook vele platforms. Deze hebben allemaal verschillende functies, voordelen en nadelen. Dus hoe kies je nou eigenlijk…

Lees meer
Ads campagnes opzetten

Succesvolle Ads campagnes opzetten in 6 stappen

Wil je meer bezoekers op je websites of op bepaalde pagina’s? Dan biedt SEA voor jou zeker uitkomst. Onze SEA Specialisten hebben voor jou 6 stappen op een rijtje gezet voor het opzetten van Ads campagnes voor jouw bedrijf.  Wat is SEA? SEA is de afkorting van Search Engine Advertising en is een verzamelnaam voor…

Lees meer
verbeter-je-service-middels-customer-journey-mapping

Verbeter je service middels Customer Journey Mapping

Van de term customer journey heb je vast al eens gehoord. Customer journey betekent in het Nederlands ‘klantreis’; de reis die een klant aflegt alvorens hij een aankoop doet. Een klant onderneemt namelijk allerlei stappen om tot een aankoopbeslissing te komen. Al deze stappen worden overzichtelijk in kaart gebracht door middel van Customer Journey Mapping.…

Lees meer

De e-commerce trends van 2020

E-commerce maakte de afgelopen jaren een enorme groei mee. Je kunt tegenwoordig vrijwel alles online kopen. En alhoewel 2020 een wat andere wending kreeg dan verwacht, is de e-commerce sector wellicht zelfs nog populairder geworden. Tijdens de corona ‘lockdown’ was het online winkelen een uitkomst voor velen. Men verwacht dan ook dat deze groei de…

Lees meer
Seo tool

5 belangrijke SEO tools voor de beste online vindbaarheid

Wist je dat ruim 70% van alle clicks in Google onstaan door organische zoekresultaten? Een website wordt getoond op de zoekopdracht die te maken heeft met jouw product of dienst. Hoe sterker jouw SEO, hoe hoger jouw organische ranking op Google. Met een goede SEO aanpak zorg je ervoor dat jouw doelgroep op jouw website…

Lees meer
impact-coronavirus-online-marketing

De online invloed van het coronavirus

Het coronavirus of COVID-19 lijkt overal aanwezig te zijn en heeft een groot impact op ons leven. De wereldwijde pandemie heeft een enorme impact op zowel consumenten als bedrijven. Toch biedt het ook kansen voor marketeers. Wij geven je een aantal inzichten en tips.

Lees meer
Covid Radar: het laatste nieuws over het coronavirus (COVID-19)

Covid Radar: het laatste nieuws over het coronavirus (COVID-19)

Al een tijdje is de wereld in de ban van het coronavirus of COVID-19. Hoe vaak het woord ‘corona’ is uitgesproken, is inmiddels ontelbaar geworden. De hele wereld houdt zich bezig met het nieuwe en onbekende virus. In deze tijd gaan er helaas veel onbetrouwbare verhalen rond. Het kan dan lastig zijn om de feiten…

Lees meer
thuiswerken door coronavirus

Thuiswerken door coronavirus: zo doen we dat

Onderhand heeft iedereen er mee te maken: het coronavirus. Het landelijk beleid geeft aan dat we moeten thuiswerken, 1,5 meter afstand van elkaar moeten bewaren, onze handen regelmatig moeten wassen en het liefst alleen met noodzaak het huis uitkomen. Ook wij doen aanpassingen aan ons werk- en thuisleven. Hierover vertellen we je in deze blog…

Lees meer
modern-minds-webwinkelvakdagen

Modern Minds bij de Webwinkel Vakdagen

Vorige week was het zover: de Webwinkel Vakdagen waren er weer. Natuurlijk was Modern Minds op deze jaarbeurs aanwezig. We hebben interessante lezingen bijgewoond, nieuwe inzichten gedeeld en opgedaan, zelf een lezing gegeven en met vele ondernemers gepraat. Kortom, twee hele interessante en gezellige dagen.

Lees meer
Handleiding hoe begin je een webshop

Hoe begin je een webshop?

  Heb je er ooit over nagedacht een webshop te starten? Je bent niet de enige. Webshops zijn tegenwoordig niet meer weg te denken. Je kunt in een seconde miljoenen mensen bereiken en kennis laten maken met je producten. Het opstarten van een webwinkel is tegenwoordig door platforms zoals Shopify en Lightspeed erg makkelijk geworden.

Lees meer
digital-nomad-modern-minds-bali

Werken als Digital Nomad op Bali

Het is een droom van velen: werken op een tropisch eiland terwijl je gewoon geld verdient achter je laptop. Het lijkt te mooi om waar te zijn maar het is bij Modern Minds niets meer dan de realiteit. Content Marketeers Janice en Jeanine (team J&J) vertrokken met hun koffers en laptops naar het warme Bali…

Lees meer

Je eigen webshop in 6 dagen

In de afgelopen jaren hebben de ontwikkelingen op e-commercegebied niet stilgestaan. Het is zelfs realistisch om een goedwerkende en geoptimaliseerde webshop te starten in 6 dagen. Welke stappen kun je tegenwoordig zetten om snel de markt te betreden? We delen graag onze ervaringen met een succesvol- (Koffiecups) en een mislukt concept (Smartwatches).

Lees meer
Digital Nomads Nederland

Digital nomads: reizen terwijl je werkt

Geen TL-verlichte kantoorsetting maar een terrasje in Chiang Mai. Terwijl ik dit artikel voorbereid heb ik uitzicht op de bergen die de tweede stad van Thailand omringen. Ondertussen bestel ik een Tom Yum soep voor bij de lunch en plan ik mijn vervolgreis naar Nieuw Zeeland. Op de meest prachtige plekken ter wereld vanaf je…

Lees meer
China eCommerce Markt

Uitdagingen van de Chinese E-commerce markt

Afgelopen maand zette de Chinese overheid een nieuwe stap waarbij de deur naar de online markt weer een beetje verder open kwam te staan voor Westerse bedrijven. Niet alleen zijn de richtlijnen versoepeld voor buitenlandse E-commerce bedrijven, ook werd er een groot investeringsplan gepresenteerd voor Chinese startups. Hiermee lijkt China zich klaar te maken in…

Lees meer
Tips conversieoptimalisatie webshops

16 Tips voor Conversieoptimalisatie Webshops

Tip: Loyalty en korting (R) Kortingsbeleid of loyaltyprogramma’s zijn vaak een goed uitgedacht punt bij webwinkeliers. Het gaat immers om weggeven van een bepaalde marge en kan terugslaan als er iets misgaat met voorwaarden. Er zijn webwinkels die als beleid hebben nooit kortingen te geven. Aan de andere kant zijn er winkels die als beleid…

Lees meer
Tips Technische Optimalisatie Webshops

10 Tips voor Technische Optimalisatie Webshops

Tip: Maak gebruik van rich-snippets (D) De online concurrentiestrijd tussen Nederlandse webshops neemt fors toe. Dat betekent dat het steeds lastiger begint te worden om hoog in de zoekresultaten te eindigen. Het belang van zoekmachine-optimalisatie (SEO) neemt daarmee ook sterk toe. Om goed gevonden te worden zal Google je website goed moeten kunnen begrijpen. Het…

Lees meer

8 Tips voor Bedrijfsvoering bij Webshops

Tip: Reciprociteit, extraatjes, funfactor (R) Het ligt in de natuur van de mens om te personificeren. Klanten zien je bedrijf niet als een zakelijke entiteit, maar als iets met karakter, persoonlijkheid en manier van communiceren. Het idee van bedrijf vs. consument is al lang gedateerd en moderne bedrijven overleven door de menselijke kant te laten…

Lees meer
16 Marketing tips voor webshops

16 Marketing Tips voor Webshops

Tip: Start een forum of blog (D) Je hebt geprobeerd je eigen webshop zoveel mogelijk te optimaliseren, maar merkt dat je bezoekersaantal niet verder groeit. Het opzetten van een forum of het starten van een blog kan ervoor zorgen dat je een nieuw kanaal creeërt voor extra traffic en dus extra omzet. Stel dat je…

Lees meer
Social Media Marketing

Social Media marketing voor jouw bedrijf

Facebook, Instagram, Twitter, Google+, Ello en zelfs WhatsApp zijn enkele van de tientallen social media kanalen die tegenwoordig mensen en bedrijven met elkaar verbinden. Klantenservice en communicatie met de klant is door de komst van social media de laatste paar jaar drastisch veranderd.   Er zijn voorlopers, zoals KLM, CoolBlue, bol.com en Kruidvat, maar heel…

Lees meer
Schrijven goede webteksten

Goede webteksten schrijven: hoe doe je dat?

Online is overal informatie te vinden. Deze informatie is te vinden in de vorm van foto’s en video’s, maar de meeste informatie vind je in de vorm van webteksten. Goede webteksten schrijven kan een lastige klus zijn. Hoe zorg je er namelijk voor dat jouw tekst opvalt tussen al die andere teksten?

Lees meer
Top Online Toosl voor Ondernemers

★ Top 15 (online) tools voor ondernemers in 2015

Afgelopen jaar vierden we het 5-jarig bestaan van onze webonderneming. In deze 5 jaar hebben we veel (gratis en online) tools uitgeprobeerd, gebruikt, zijn we met sommige gestopt en hebben we van andere pro-versies genomen. Ieder jaar bespreken we intern welke tools goed werken, ons helpen in de dagelijkse praktijk en welke we verder gaan…

Lees meer

Magento webshop checklist voor online marketing

In Nederland zijn er ruim 70.000 webwinkels, waarvan meer dan 15.000 shops op het ecommerce-pakket Magento draaien. De kwaliteit van deze webwinkels verschilt enorm. Om positief boven deze massa uit te steken, is het handig om een basischecklist te hebben waarmee je alle online marketing-mogelijkheden van Magento benut.

Lees meer
Mobiele trends 2015

Mobiele trends van 2015: smartwatch, mobile commerce & controle

Smartwatch-hipsters die naar de winkel gaan moeten nog een jaartje hun portemonnee meenemen, want met NFC kunnen we pas in 2016 en masse betalen. Ook de slimme zonnebril ontbreekt komende zomer, omdat grootheden Apple en Google ze nog niet aan de consument aanbieden. Health en mCommerce zijn kernwoorden voor deze partijen: tijdens het joggen mobiel winkelen dan…

Lees meer
Mobiele trends 2014

Mobiele trends: dag smartphone, hallo smart device!

In 2014 begint de derde en laatste mobiele revolutie: de volledige integratie van mobiel internet in ons dagelijks leven. Smartphones en tablets bereiken hun top en nieuwe devices starten aan een contextgevoede zegetocht. Eindelijk is het weer tijd voor echte innovatie! Na jaren van minimale verbeteringen in de wereld van mobiele technologie, gaan in 2014 3…

Lees meer
Mcommerce in 5 stappen naar succes

M-commerce in 5 stappen

Inmiddels gaat 20 tot 30% van het webshopbezoek via een mobiel apparaat. Toch laat 90% van de webwinkels hier omzet liggen. De mobiele klant wordt op grote schaal genegeerd, of in het beste geval als klein kind behandeld. Dit terwijl beginnen met m-commerce niet moeilijk hoeft te zijn. En wie nu goed in m-commerce stapt,…

Lees meer
QR Code Shop

Verkopen via QR-codes

QR-code shops lijken een grote hit. In 2012 zijn wereldwijd meer dan 300 stores gestart, waarvan zo’n 10 in Nederland. Voor 2013 zijn ruim 2000 nieuwe shops aangekondigd. Het starten van een QR-code shop is zeker niet moeilijk, als je veelvoorkomende fouten weet te vermijden. Hoe zet je een goede QR-code-winkel op en voorkom je…

Lees meer
Top 10 Magento Extensions

10 essentiële plugins voor Magento-webshops

Magento krijgt een steeds stevigere positie in het e-commercelandschap. Steeds meer ondernemers kiezen ervoor om met dit pakket een webshop te beginnen. Gelukkig bestaat er een handige toolbox aan plugins waarmee je snel de functionaliteiten van je webshop kunt uitbreiden. In dit artikel een top 10 van essentiële plugins voor Magento.

Lees meer
Website sneller maken

5 tips om je website sneller te maken

Sinds begin dit jaar is de snelheid van je website een Google ranking factor geworden en dus een belangrijk onderdeel voor zoekmachine optimalisatie. Daarnaast zullen bezoekers een snelle website beter waarderen. Maar hoe zorg je er precies voor dat je website sneller wordt? Hieronder een aantal tips & tools om je website gemakkelijk sneller te…

Lees meer
Handleiding hoe begin je een webshop

In 10 stappen je eigen webwinkel!

Je wilt een eigen webshop beginnen, maar welke stappen moet je hiervoor zetten? In dit artikel vind je een praktische checklist voor het starten van een eigen webwinkel. Het stappenplan biedt een goede fundering voor een succesvolle webshop. Het enige wat je moet hebben is tijd, passie voor ondernemen en basiskennis van internetmarketing.

Lees meer

12. Lessen voor webshopondernemers – Webshop in 360 dagen

Het landschap waarin internetondernemers zich bevinden is erg dynamisch. Verandering door te leren is dan ook de enige manier om succesvol te blijven. Welke belangrijke leerpunten kunnen we trekken uit de ervaring die we afgelopen jaar hebben opgedaan als ondernemers bij LensBestel.nl? De belangrijkste lessen voor webshopondernemers bespreken we in dit artikel.

Lees meer

10. Werkproces en fulfillment – Webshop in 360 dagen

Je webshop is eindelijk live, de site werkt, de afspraken met leveranciers zijn gemaakt en alles staat klaar om klanten te bedienen. Nu is het tijd om de (offline) werkprocessen en fulfilment goed in te richten. Bij LensBestel.nl houdt dit in: continu verbeteren en het zo slim mogelijk inrichten van het proces. Centraal daarbij staat…

Lees meer

9. Testen en livegang – Webshop in 360 dagen

In maart 2010, 360 dagen nadat we zijn begonnen, is het dan zover: de webshop van LensBestel.nl gaat live! Eindelijk gaan we zien of het bedrijfsplan in de praktijk standhoudt en of er klanten zijn. In de aanloop naar de livegang hebben we uitgebreid getest en worden de laatste voorbereidingen getroffen. In dit artikel bespreken…

Lees meer

8. Content en catalogus – Webshop in 360 dagen

In voorgaande artikelen hebben we ons geconcentreerd op de manier waarop content wordt gevonden door en getoond aan onze bezoekers. Essentieel daarbij is dat deze content en catalogus ook inhoudelijk sterk zijn. Bezoekers en (potentiële) klanten willen hun product snel kunnen vinden en de informatie moet juist en aansprekend zijn. Voor LensBestel.nl betekende dit bewust…

Lees meer

7. Technische en functionele realisatie – Webshop in 360 dagen

Hoe kom je van een standaard Magento webshop tot een op maat gemaakte gebruiksvriendelijke webshop die in lijn is met je strategie en marketing? Usability en doelgroepgericht denken waren bij LensBestel.nl de uitgangspunten bij de technische en functionele realisatie van onze webshop. In dit artikel bespreken we hoe het proces van technische realisatie precies verliep…

Lees meer

6. E-commerce pakket selectie – Webshop in 360 dagen

Selecteren van het juiste eCommerce-pakketselectie is van groot belang bij het starten van een webshop. Ieder bedrijfsidee heeft haar specifieke doelstellingen, klantbehoefte en eisen. Hierdoor verschillen ook de benodigde functionaliteiten van bedrijf tot bedrijf. In dit artikel bespreken we hoe je zorgvuldig een keuze maakt voor een webshop-pakket en laten we zien waar LensBestel.nl op…

Lees meer

5. De juiste huisstijl – Webshop in 360 dagen

Het bepalen van de juiste huisstijl voor je webshop kan een kritieke succesfactor zijn. Daarom is het van belang om goed na te denken over wat je als onderneming wilt uitstralen en hoe dit zich vertaalt naar een professionele huisstijl. In dit artikel bespreken we de belangrijkste aandachtspunten en gaan we in op het proces…

Lees meer

4. Samenwerken 2.0 – Webshop in 360 dagen

Slimmer Werken, Het Nieuwe Werken en Werken 2.0, inmiddels bekende begrippen die allemaal duiden op een andere manier van werken. Bij deze nieuwe manieren van werken worden vaak plaats- en tijdonafhankelijkheid, gebruik van 2.0 technologieën en een constructieve cultuur genoemd. Voor LensBestel.nl zijn we bewust modern te werk gegaan, mede omdat dit de enige manier…

Lees meer

3. Administratie en leveranciers – Webshop in 360 dagen

Administratie wordt meestal geassocieerd met het saaie werk, onnodige rompslomp dat niet bij echt ondernemen hoort. Goed bijhouden van kosten & baten, belasting en afschermen van risico’s is echter een onmisbaar onderdeel van goed ondernemerschap. Voor LensBestel.nl is administratie daarnaast nodig gebleken voor het aangaan van relaties met leveranciers, planning en goede presentaties.

Lees meer

2. Businessplan en internetstrategie – Webshop in 360 dagen

De laatste jaren is zowel het aantal webwinkels als hun omzet sterk gegroeid. Mede door enkele succesverhalen, krijgen veel mensen €-tekens in hun ogen als ze denken aan een webshop. Ook in onze omgeving horen we dagelijks van mensen die om deze reden een eigen webshop willen beginnen. Even doorvragen laat echter vaak zien dat…

Lees meer

1. Even voorstellen – Webshop in 360 dagen

“Ondernemer ben je 365 dagen per jaar”, luidt het devies, en dit geldt zeker voor webshopeigenaren! Op 1 april 2009 hebben wij de stap naar de Kamer van Koophandel genomen. Nu, bijna 360 dagen later, gaat LensBestel.nl – onze webshop met contactlenzen en lenzenvloeistof – live. In deze serie artikelen op Frankwatching beschrijven we in…

Lees meer