Meer uit je bezoekers halen met CRO
Heb je genoeg verkeer vanuit SEO, SEA of social ads, maar toch weinig bestellingen, aanmeldingen of aanvragen? Dan is het tijd voor actie. Want wil je dat je bezoekers actie ondernemen, dan moet je dit zo makkelijk mogelijk maken.
Wat is CRO?
Ofwel Conversion Rate Optimization. Dit is het verbeteren van je conversie percentage van je website. CRO begint bij inzicht in het webgedrag van je bezoekers. Onze specialisten maken dit zichtbaar door een virtuele laag over je website te plaatsen, waarmee we tot in detail kunnen zien hoe jouw bezoekers navigeren, klikken, scrollen en bewegen.
Hoe werkt CRO precies?
Vallen er zaken op? Dan vragen we dit via een survey aan je bezoekers, om hun behoeftes beter te begrijpen. Met deze inzichten testen we optimalisaties via A/B-tests, zoals aanpassingen in copy, navigatie, buttons, call-to-actions of afbeeldingen. Zo ontdekken we wat het beste werkt en zorgen we voor meer acties van je bezoekers. Resultaat: meer conversies.
Hoe CRO jou helpt
Onze specialisten analyseren het bezoekersgedrag en denken met je mee over de benodigde stappen voor een optimale website.
Ontdekken wij een kans om jouw website te verbeteren? Dan gaan we daarmee aan de slag!
Conversie optimalisatie (CRO) en zoekmachine optimalisatie (SEO) hebben samen nog meer effect. En blijven je bezoekers langer op je website? Dan gaat je vindbaarheid ook omhoog! Deze combinatie verdient dus extra aandacht.
We duiken volledig in de data van je website, om een beter beeld te krijgen bij wie je bezoekers zijn en hoe ze zich online gedragen. Daar liggen de kansen. Denk aan verbeteringen in je benadering, aanbod en personalisatie.
Je wil dat bezoekers niet alleen kijken, maar ook daadwerkelijk iets doen. Bijvoorbeeld een formulier invullen, content downloaden of hun winkelmandje afrekenen. Door dit zo eenvoudig en soepel mogelijk te maken, stimuleren we dit.
Conversie optimalisatie betekent ook: onderzoek doen naar eventuele belemmeringen om tot conversie over te gaan en die wegnemen. Hiermee verlagen we de drempel en dat betekent meer conversie.
A/B testen voor
betere prestaties
Online marketing draait om testen en optimaliseren. Onze CRO-specialisten analyseren en testen datagedreven om meer conversies uit je website of webshop te halen.
Adverteer je? Dan is het slim om je conversies te verbeteren, zodat je meer haalt uit extra bezoekers. Conversie als campagnedoel gaat perfect samen met een CRO-analyse. Samen maximaliseren we je resultaten.
Niet (te) stoppen met CRO
Conversie optimalisatie is een doorlopend proces. Er zijn namelijk altijd nieuwe verbeteringen mogelijk na het analyseren van de verkregen data. Ook psychologische inzichten helpen bij het opstellen van nieuwe aannames. Ons advies is om altijd te blijven testen, als je het maximale uit je website en bezoekers wil halen. Misschien is het de indeling van een formulier, de afbeelding die je gebruikt, de tekst op een button of de kleur van de button. Zelfs kleine aanpassingen maken soms grote verschillen.
Personalisatie met een CDP
Heb je een customer data platform (CDP)? Mooi! Hiermee kan je namelijk ontzettend veel waardevolle data verzamelen. Deze data kunnen vervolgens gesegmenteerd worden. Zo creëren we 360 graden klantprofielen waarmee je niet alleen de website-ervaring verbetert, maar ook gerichter kunt adverteren. Wanneer je relevant bent voor je doelgroep, verhoogt dit ook weer je conversies.
Dat smaakt naar meer
Heb je een prachtige website waar veel bezoekers op komen, maar blijven de conversies uit? Wil je überhaupt meer conversies realiseren vanuit je websitebezoekers? Onze handen jeuken al!