Genoeg website verkeer maar weinig bestellingen?

Converteren kan je de klanten faciliteren! Wij helpen je jouw bezoekers om te zetten in zoveel mogelijk concrete bestellingen door je website en content te optimaliseren.

Direct merkbaar resultaat

Haal meer uit je huidige bezoekers, bied hulp bij bestellen. Met een lage investering behaal je direct meer omzet.

Als we het over conversie optimalisatie hebben dan kijken we naar de conversie trechter. Het gaat hierbij om het optimaliseren van het aantal bestelling dat voortkomt uit je bezoekers. Dit doen we door bijvoorbeeld jouw webshop te verbeteren en gebruiksvriendelijker te maken.

Je hoeft dus niet altijd geld te besteden aan het vergroten van het traffic naar je website. Je kan ook je budget besteden aan ‘meer halen’ uit je reeds bestaande bezoekers. Zorg dat je sneller en meer bestellen, en zorg dat ze terugkomen.

Conversie Optimalisatie

A/B Testen met Google Optimize

Met Google Optimize testen we de verbeterende- tegen de bestaande-versie van je site om te zien welke beter werkt.

Het begin van conversie optimalisatie is om een hypothese te vormen. Bijvoorbeeld dat een blauwe ipv een groene bestelknop nét wat meer bestellingen zal opleveren. Vervolgens testen we deze hypothese door zowel de oude als de nieuwe kleur aan je bezoekers te laten zien. Op die manier kunnen we zien welke groep het beste presteert.

Door op een data-driven manier met conversie optimalisatie om te gaan zorgen we dat we aantoonbaar met kleine stapjes steeds meer uit je webshop halen. Echte optimalisatie zoals het hoort!

Google Optimize

Inzicht in surfgedrag

We meten hoe bezoekers zich gedragen op je website. Je krijgt zo inzicht in gedrag van je bezoekers.

Met MouseFlow of Hotjar leg je een virtuele laag over je website heen waarmee je kan kijken hoe je bezoekers navigeren, klikken, scrollen en bewegen over jouw website. Het is alsof je over de schouder van de gebruiker zit mee te kijken. Deze waardevolle blik zorgt ervoor dat je de keuzes van je bezoeker beter begrijpt.

Met heatmaps zie je direct wat de aandacht trekt op een bepaalde pagina. Op deze manier identificeren we problemen in de gebruikerservaring en zie je letterlijk waar men afhaakt. Met deze waardevolle informatie kunnen we nieuwe optimalisaties doorvoeren.

Mouseflow Heatmap

Growth Hacking methode

Snelle experimenten, lage investeringen. Met onze Growth Hacking methode zorgen we voor resultaat.

Growth hacking is een proces van snel op elkaar volgende experimenten die een scala van marketing kanalen gebruikt om de meest effectieve manier te vinden om bedrijven te laten groeien. De marketeer van de toekomst is een growth hacker.

Growth hacking is de experimentele manier waarop bijvoorbeeld Uber, Airbnb en Dropbox met weinig tot geen marketingbudget tóch groot konden worden. Dit doen zij door de Lean Startup-principes van testen, meten en leren in te zetten voor explosieve groei.

Web analytics

Dennis over conversie

Growth hacker bij Modern Minds

Vroeger was het kostbaar om te testen of er iets op een website verbeterd kon worden. Tegenwoordig is dat allemaal veel gemakkelijker en goedkoper geworden door het gebruik van producten als Google Optimize en Hotjar. We kunnen nu voor de meeste klanten zonder tussenkomt van een developer direct onze marketing hypotheses testen.

Wij zien conversie optimalisatie niet als een eenmalige actie maar als een continu proces. Door structureel opzoek te gaan naar verbeteringen zorg je voor het beste rendement. Je bent dus eigenlijk nooit klaar!

SEO Expert

Ook meer omzet halen uit je bezoekers?

Kom langs voor een kopje koffie en we vertellen je over optimalisaties.