Modern Minds voor Bol.com

In samenwerking met Shop2Mobi en RET heeft Bol.com een Vakantiewinkel geopend op Rotterdam Centraal Station. Deze Vakantiewinkel is een pop-up store dat gebruik maakt van QR-codes die jij met je telefoon kunt scannen om makkelijk artikelen aan te schaffen.

bol.com popup store Portfolio Modern Minds

Mobiele pop-up store op Rotterdam Centraal

QR code pop-up store voor mobiel

In 2013 hebben wij in samenwerking met Bol.com, RET en Shop2Mobi een tijdelijke virtuele winkel ontwikkeld. Door de QR-codes bij de afgebeelde zomerse artikelen met je smartphone te scannen, kunnen de producten direct besteld en afgerekend worden. Het is voor het eerst dat Nederlandse metroreizigers op deze manier kunnen winkelen.

Nadat Bol.com eerder de Lentewinkel had geopend, heeft Modern Minds ze geholpen met een marketingstunt voor de themawinkel Vakantie. De opening van deze winkel gaven wij op innovatieve wijze kracht bij met de opening van een virtuele Vakantiewinkel op Rotterdam Centraal. Op een muur van 18 meter lang in de hal naar de metro, trein en tramhalte staan 33 zomerse artikelen weergegeven, uiteenlopend van een opblaasbaar zwembad en nagellak tot een e-reader en condooms. Reizigers kunnen door het scannen van een QR-code met hun smartphone direct een artikel bestellen uit het virtuele schap. Door de afbeelding van het artikel te scannen met Layar, een augmented reality app, kan daarnaast meer informatie en interactieve content opgevraagd worden.

Eerste grote QR-code winkel

De Vakantiewinkel van Bol.com is de eerste grote QR-code winkel in het Nederlandse openbaar vervoer. In het buitenland is het concept al langer bekend en bieden grote ketens als Tesco, eBay en Nautica deze extra dienst aan.

Winkelen tijdens je reis

Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: “Op het moment dat je op de metro wacht en daarmee een moment hebt om je smartphone ter hand te nemen, bieden we je de kans om alles voor een fijne vakantie in no time in je bezit te hebben. Hiermee willen we onze klanten op een vernieuwende manier helpen goed voorbereid op vakantie te gaan.” De RET sluit zich daarbij aan en is blij met deze virtuele winkel op hun metrostation. “Een mooie, voor Nederland unieke, service voor onze reizigers op Rotterdam Centraal. Tijdens je reis nog even je laatste vakantie inkopen kunnen doen, dat is wat wij bedoelen met ons statement aardig onderweg”, aldus Pedro Peters, algemeen directeur RET.

Ook op zoek naar innovatieve marketingideeën?

Kom langs voor een kopje koffie en deel jouw ambitie.

We bellen je graag terug

Laat hieronder je gegevens achter zodat we je terug kunnen bellen.